Laat je medewerkers groeien van klachten naar krachten

Loop je tegen één of meerdere van deze problemen aan…

    • Moeite met aantrekken van nieuwe digitale professionals
    • Langdurige ziekte of stress bij medewerkers
    • Goed personeel dat (dreigt) te vertrekken naar een andere baan

Ga voor een blijvende oplossing door de focus te verleggen naar de oorzaak.

Loop je tegen één of meerdere van deze problemen aan…


  • Moeite met aantrekken van nieuwe digitale professionals
  • Langdurige ziekte of stress bij marketeers
  • Goed personeel dat (dreigt) te vertrekken naar een andere baan

Ga voor een blijvende oplossing door de focus te verleggen naar de oorzaak.

Aangesloten bij

Aangesloten bij

Wie is toegewijd aan én geschikt voor het oplossen van deze problemen?

Een marketingbureau staat en valt bij de inzet van de medewerkers. Je personeel is de beste investering en tegelijkertijd het grootste financiële risico. Logisch dat de tevredenheid en veerkracht van je medewerkers belangrijk is.

Maar hoeveel tijd wordt hier daadwerkelijk aan besteed? Gebeurt dit door de juiste persoon? Hoe tevreden is je personeel eigenlijk? En hoe weet je dit?

De volgende problemen ontstaan wanneer de tevredenheid van het personeel geen urgente en belangrijke rol heeft in de strategie van het bedrijf:

Met als gevolg...

Minder tevredenheid onder medewerkers en klanten, verhoogde personeelskosten en een verslechterde concurrentiepositie.

De enige oplossing

De oorzaak van dit probleem pak je aan door werk te maken van het welzijn en de tevredenheid van je medewerkers en leidinggevenden.

Medewerkers die erg tevreden zijn (cijfer: 8 of hoger) met hun werk zijn namelijk productiever, creatiever, zelfverzekerder, minder vaak ziek en werken beter samen. Dit zorgt voor meer winst en betere prestaties van je bedrijf.

De meest tevreden medewerkers zijn ook het visitekaartje van je organisatie en ambassadeurs die nieuwe collega’s aantrekken en klanten weten te inspireren. Maar hoe worden je medewerkers tevreden en betrokken?

Stappenplan: van klachten naar krachten

Meten is weten

Als je niet weet hoe tevreden je medewerkers zijn, kun je ook niet weten welke stappen je nog moet nemen om je doel te bereiken en welke uitdagingen je kunt verwachten. Veel medewerkers vinden het ingewikkeld om op tijd de (on)tevredenheid uit te spreken tegen de leidinggevende en eenvoudiger tegen een aangewezen werkgelukcoach.

Kennis maken met verbeteren

Veel marketeers en digitale professionals willen volop aan de slag met hun werkgeluk, terwijl anderen liever even de kat uit de boom kijken. Het is belangrijk om je personeel laagdrempelig kennis te laten maken met werkgeluk.

Stap-voor-stap maatwerk

Voor de medewerkers die actief willen ontdekken welke impact ze kunnen maken op hun eigen werktevredenheid is het van belang om in een veilige setting met een professionele coach de mogelijkheden te verkennen.

Op naar een nóg sterker en leuker marketingbureau

Als werkgever heb jij – voor een groot deel – in handen hoe productief, zelfverzekerd, creatief, betrokken en tevreden je medewerkers zijn. Met de juiste handvatten en een toegewijde professional gaat dit beter, makkelijker en sneller.

Start met werk maken van de tevredenheid van je medewerkers en jouw werk als manager wordt makkelijker.

In een gratis strategiesessie leer je over werktevredenheid, brengen we in kaart welke acties je al hebt genomen en welke kansen er liggen.

Over Daniël Groothuis

In de 5 jaar dat ik als marketeer heb gewerkt ervaarde ik hoe groot het verschil is tussen marketingteams op het gebied van het stimuleren van werktevredenheid.

Mijn aanpak is geworteld in mijn studie bedrijfskunde, het bestuderen van persoonlijke ontwikkeling gedurende de afgelopen 10 jaar en mijn ervaring als geaccrediteerd beroepscoach.

Goed dat je aandacht hebt voor de tevredenheid van je personeel!

Heb je interesse?

Goed dat je aandacht hebt voor het welzijn van je marketingteam en/of bedrijf!

Heb je interesse?

Plan een vrijblijvende strategiesessie en ontdek wat je kan doen voor meer betrokken en tevreden medewerkers.

error: Content is protected !!
Skip to content